Cetakan Kue Lumpur

Banyak pertanyaan seputar cetakan kue lumpur ini. Kayak apa bentuknya? Seperti loyangkah? Tapi katanya langsung diletakkan di atas kompor? Nahlo..

Inilah penampakan cetakan kue Lumpur. Cetakan kue lumpur ini langsung nangkring diatas kompor, apinya kecil saja agar kue lumpur matang sampai ke dalam.

Soal cetakan ini ada ceritanya. Tadinya saya memakai cetakan yang bawahnya melengkung cembung. Tetapi kue lumpurnya sering hangus lebih dulu bagian bawahnya, sementara bagian dalamnya masih mentah. Harus saya sempurnakan matangnya di oven, kadang di microwave. Jadi kalau bikin kue lumpur heboh banget. Ya kompor, ya oven, ya microwave, nyala semua! Until one day (hihihi, kayak dongeng aja), saya mendapatkan cetakan kue lumpur dari Toko ACC Senen – yang sumpeknya minta ampun, tapi sering ada benda lucu-lucu. Cetakan kue lumpurnya tebal, bawahnya rata, cekungan cukup dalam, seperti dalam foto di atas. Pokoke oke banget, buat bikin kue lumpur jadinya semfurna (saking sempurnanya, jadi pake F…hehehe)

Banyak juga dijual di TBK lain, jadi tidak perlu pusing dulu harus mblusuk ke Senen 🙂

Selamat main lumpur,… eh, maksudnya, bikin kue lumpur! (fb)

26 Comments

  • Reply
    AYU
    September 13, 2015

    mba…aku mauuuu itu cetakan plisss…disini ( aceh) susah banget nyari yg gitu bentuk hiks…

    • Reply
      NCC Indonesia Author
      December 16, 2015

      Hwaaaa, Ayuuuu, tilpon ke markas yaaaa.. Kali-kali bisa dikirim pakai gojek lintas propinsi 😀

  • Reply
    June 5, 2017

    Boleh nih saya pesan mbk. Soalnya disini jarang ada alat seperti itu.

  • Reply
    September 27, 2017

    wah saya paling suka makan kue lumpur, jadi ingin beli cetakannya supaya bisa buat banyak sekalian. Kira-kira alat cetak kue dan roti khas indonesia yang ada di toko-toko di Indonesia sudah lengkap belum ya?

  • Reply
    December 20, 2017

    Itu yang buat kue lumpur ya?

  • Reply
    March 1, 2018

    baru tahu ada kue lumpur..hehehhee..jdi pengen nyoba nih..

  • Reply
    April 28, 2020

    itu bisa buat kue lumpur ga ya?

  • Reply
    August 13, 2021

    Magnificent site. A lot of helpful info here. I’m sending it to several friends ans also sharing in delicious. And certainly, thanks to your effort!

  • Reply
    August 28, 2021

    I don’t even know how I ended up here, but I thought this post was great.
    I do not know who you are but definitely you’re going to a famous blogger if you aren’t already 😉
    Cheers!

  • Reply
    August 30, 2021

    Can I simply say what a comfort to find somebody who genuinely understands what they’re talking about over
    the internet. You certainly understand how to bring
    an issue to light and make it important.

    More and more people really need to read this and understand this side of the story.

    It’s surprising you are not more popular since you certainly have the gift.

  • Reply
    smumemo
    August 31, 2021
  • Reply
    September 2, 2021

    Pretty! This was an extremely wonderful post. Many thanks for providing this information.

  • Reply
    September 3, 2021

    Great post however I was wanting to know if you could write a litte more
    on this subject? I’d be very thankful if you could elaborate
    a little bit further. Appreciate it!

  • Reply
    September 4, 2021

    Greetings from Ohio! I’m bored to death at work so I decided to browse your
    site on my iphone during lunch break. I love the knowledge you present here and can’t wait to take a look when I get home.
    I’m amazed at how fast your blog loaded on my mobile ..
    I’m not even using WIFI, just 3G .. Anyhow, wonderful blog!

  • Reply
    September 5, 2021

    Thanks for your marvelous posting! I seriously enjoyed reading it, you happen to be
    a great author.I will make sure to bookmark your blog and will eventually come back later on.
    I want to encourage you continue your great
    posts, have a nice weekend!

  • Reply
    September 6, 2021

    hey there and thank you for your info – I have definitely picked up something new from right here.
    I did however expertise a few technical points using this web site, since
    I experienced to reload the site lots of times previous to
    I could get it to load correctly. I had been wondering if your web host is OK?

    Not that I am complaining, but sluggish loading instances times will very frequently affect your placement in google and can damage your high quality score if advertising and marketing with Adwords.
    Anyway I’m adding this RSS to my email and could look out for much more of your respective intriguing content.
    Make sure you update this again soon.

  • Reply
    September 15, 2021

    cialis formula

  • Reply
    Purnerb
    September 18, 2021

    http://buyzithromaxinf.com/ – valtrex without prescription

  • Reply
    Myclina
    September 18, 2021
  • Reply
    affottTOg
    September 18, 2021
  • Reply
    Anitielve
    September 19, 2021

    https://buyplaquenilcv.com/ – plaquenil usage

  • Reply
    trelayrab
    September 22, 2021
  • Reply
    September 24, 2021

    venta viagra espana

  • Reply
    September 27, 2021

    Wow, marvelous blog layout! How long have you ever been blogging for? you made running a blog look easy. The entire look of your website is magnificent, as neatly as the content material!!

Leave a Comment